Over Xtra

Welke voordelen krijg ik bij Collect&Go?
Op vertoon van je Xtra-app of Xtra-kaart in het afhaalpunt profiteer je van je vertrouwde aanbiedingen bij Colruyt en Bio-Planet en van alle Collect&Go-acties (bv. de servicekost-acties).

Kan ik tegelijkertijd een Xtra-app en -kaart hebben? En welke moet ik dan gebruiken?
Dat kan zeker. In de winkels krijg je dezelfde voordelen met je Xtra-app als met de Xtra-kaart. Het volstaat om een van beide te tonen aan de kassakassa en je profiteert automatisch en onmiddellijk van alle aanbiedingen.

Ik wil mijn Xtra-kaart aanvragen via de app of een website van Colruyt Group.
(*) Via de Xtra-app: download de app en registreer je om een Xtra-login aan te maken. Bevestig je login binnen de 48 uur na je registratie. Zodra je jouw login bevestigd hebt, kan je een Xtra-kaart aanvragen. In afwachting van je kaart, kan je alle voordelen genieten via de QR-code in de app.

(*) Registreer je online om een Xtra-login aan te maken. Bevestig die login binnen de 48 uur na je registratie. Je kan dan, in afwachting van je Xtra-kaart, je tijdelijke kaart printen om onmiddellijk alle voordelen te genieten.

Hoe activeer ik mijn Xtra-login?
Je activeert je login op de aanmeldpagina. Maak eerst je Xtra-login aan via de Xtra-app, of een website van Colruyt Group. Bevestig binnen de 48 uur je registratie via de link in je mailbox. Zodra je jouw login geactiveerd hebt, kan je eenvoudig shoppen in alle webshops van Colruyt Group en je profiel en communicaties beheren.

Ik wil me registreren, maar krijg een foutmelding bij het invoeren van mijn adres.
Je gebruikt misschien een andere postcode dan die waarmee je in ons systeem staat. Om te registreren moet je die gegevens exact overnemen. Indien nodig kan je jouw adresgegevens nog wijzigen nadat je registratie voltooid is. Blijf je toch problemen ondervinden met je registratie? Bel dan naar het Xtra-nummer: 02 363 54 00 (ma-za: 8-20 u.).

Ik wil me registreren, maar ik krijg de melding dat mijn e-mailadres al in gebruik is.
Het kan zijn dat je al geregistreerd bent, maar dat je dit vergeten bent. Klik daarom op ‘Paswoord Vergeten’. Je ontvangt daarna een link in je mailbox waar je jouw paswoord kan wijzigen. Indien nodig kan je ook opnieuw registreren met een ander e-mailadres.

Kan ik mijn login activeren zonder een e-mailadres op te geven?
Het is niet mogelijk om je Xtra-login te activeren zonder e-mailadres.

Ik wil me registreren via de Xtra-app of -website, maar ik ben mijn gebruikersnaam en/of paswoord van mijn huidige online login vergeten.
Registreer je opnieuw (als nieuwe klant dus) via de Xtra-app of -website. Zo geniet je meteen alle voordelen. Indien je jouw gebruikersnaam nog kent, kan je jouw paswoord resetten via volgende link.

Waar kan ik mijn Xtra-app of -kaart gebruiken?
Je kan je Xtra gebruiken in deze winkels en webshops van Colruyt Group: Colruyt, OKay, OKay Compact, Bio-Planet, Spar Colruyt Group, Collect&Go, DreamLand, Dreambaby, ColliShop, DATS 24 en Colruyt Group Academy. Je kan ook slim, snel en eenvoudig tanken bij DATS 24 met je app of je kaart (zodra je de betaalfunctie hebt geactiveerd). Ontdek alle voordelen op de aanmeldpagina.

Vervangt mijn XTRA-app of -kaart mijn Colruyt-betaalkaart?
Ja. Sinds 28 februari vervangt je Xtra-app of -kaart je Colruyt-betaalkaart. Die werkt dan niet meer. Betalen met Xtra biedt hetzelfde gemak als je Colruyt-betaalkaart. Een overzicht van je uitgaven/tankbeurten vind je terug in je Xtra-profiel. Meer info over betalen met Xtra vind je hier.

Let op: de Xtra-app of -kaart vervangt de professionele kaarten niet. De Colruyt factuurkaart, Colruyt Professional Plus-kaart en de Colruyt-betaalkaart en factuurkaart blijven bestaan.

Hoe krijg ik met de Xtra-app de voordelen van de deelnemende winkels van Colruyt Group?
Toon aan de kassa je persoonlijke QR-code. Je krijgt automatisch en onmiddellijk dezelfde voordelen als met de Xtra-kaart. Je kan de Xtra-app downloaden via de App Store of Google Play.

Kan ik betalen met mijn Xtra-app of-kaart?
Je kan makkelijk en gratis betalen met je Xtra-app en-kaart als je de betaalfunctie activeert.

Waarom hebben mijn Xtra-app en -kaart een verschillende QR-code?
Dat is een bewuste keuze. Als je Xtra-app of-kaart defect, verloren of gestolen is, kan je ze zo apart blokkeren via je Xtra-profiel.

Alles over XTRA


De 5 meest gestelde vragen aan Collect&Go vind je hieronder.

Staat jouw vraag hier niet tussen? In het menu aan de linkerzijde vind je alle veelgestelde vragen terug, ingedeeld per categorie.

Heb je een vraag niet gevonden?